Tuesday, March 19, 2013

nothing it all :'(

assalamualaikum . .hmmm lame nyer ta update blog kan trse rindu plak. . saje mmbz kan diri tu yg ta sempat nak blog , cmne life kowang ? hope heppy with beloved person . aku ? cmney la bese je kot ade ker perubhan , kalau ade pon mungkin bertmbah perit . mana kebahagian ? hilang ? ta tau la bila akan muncul . dgr cm pasrah ? ta brape pasrah sangt , apa yang ak ckp melalui apa yang ak rasa skrg . mungkin benar mungkin jugak salah . ada ker masalah yang tak boleh selesai ? mybe ada jika kita tak ingin untuk mnyelesaikan atau lari dari maslah tersebut . ak sedar ak insan biasa je , nothing in myself . tidak hebat macam kau , tidak setanding dengan kau , ak loser , org yg kurang cerdik , tidak sempurna seperti kau , kat celah2 pon sentiasa ade je sisa2 cacat cele nyer , ye mmg ak ,siapa je ak ?mungkin ak ta same nan perempuan lain kerana sifat ak hye hepy gudlucky.  tiada apa pon yang istimewa tentang diri ak melainkan orang lain yang rapat dapat menilai ak betapa penting nye ak dlam hidup dia ., seseorang yg  mengngap ak sebhagian dari hdup dia. siapa yg menilai ak ? seseorang yg br hadir dlm hidup ak . mungkin pada mula nye tak kan knl ak siapa , mungkin juga senang berkawan dengn ak dgn perwatakan ak yang tak kisah , ta kisah dgn semue bnde sampai kan jadi cmney , bertimbun2 masalh . ade ker orang suke dgn maslah? bila di pendam lama2 akan melarat . ak gembira tengok orang bhgia , n ak teringin membuatkan orang yang ak sayang bahagia . tapi ak tidak diberikan kesempatan itu . bila agknya ? bulan ni? knpe dgn bulan ni ? perlu ke ak mention bulan uh walhal buln mac je kot , tak la special mne . mungkin ak akn mmbuat kan bulan ini bulan yang special ntok kau bersame ak tp impian yang ak rancang sblm ney  kubur cmtu je stlah apa yg berlaku antara kita . apa bleyh ak buat ? ak masih mengharapkan ak dpt tunaikan impian ak jika di beri peluang . ak mahukan kau merasai bhagia tersebut . putus asa ? semestinya ak tak kan putus asa menunggu setiap kesempatan yang mnghampiri ak . ak sedar dlm dunia ni tiada siapa yang sempurna , dan takkan siapa pon bleyh jadi sempurna mcm ne yang kau harapkan . ak kau pernah buat silap , hanya waktu keadaan yang berbeza kan kita . setiap hubgn msti ada masalh , setiap orang tak lari dengan masalah tersendiri , mungkin kau bukan ditmpat ak skrg , dan kau tak  pernah nk ambil tau . ak da mintak maaf berulang kali , mungkin bgi kau tak ckop sekadar ungkapan maaf yg daah lali di mulut.ak berdiam bukan bererti aku lemah atau aku mngku kalah , ak   mampu merncg apa langkh setrusnya, apa yang ak akn wat seleps ni . bila tiba massanya ak akn bertindak . bertindak untuk ap? untuk mmperjuang kan diri ak . ak tak nak mngaku klah n tanak diperbodoh2 kan , tana juga org lain ambil ksempatan atas diri ak yg lemah ni . memaafkan orang lain adalah jalan yang terbaik , mungkin kita berasa marah geram benci n pelbagai lagi perasaan yg bermain di fikiran kita skrung kan . but msti ada reason ianya berlaku , semua berlaku ada sebb . . sebb yang trtntu mngkin tak bleyh elak . apa yang pasti kau akn melalui situasi ak suatu hari nanti . kesilapan yang ta pernah trfikir mungkin berlaku . maafkan ak , maafkan ak . mungkin kesilapan yg seblm neyh mmbuatkan diri ak tidk bleyh dipercayai . ye kita tak bleyh paksa org lain untk percye kita aptah lagi berkali2 ianya berlaku , ak silap .  suruh tengok2 hati dia,dah kecik, katanya.suruh tengok2 perasaan dia.dah calar, katanya.asyik kita menengok jaga.yang kita punya terlanyak2.ada orang tanya? ada org fikir ? hanya duduk trdiam memikirkan persoalan2 yg berlegar2 diruang udara . nk di tgkap takut nanti melecur tangan . dh selalu ak merasa begini . sudah kering air mata . apa lagi yang perlu aku lakukan , bila semua telah aku laksanakan tetap tak mencukupi . telah aku bagi seluruh jiwa ini ku koyakkan ku jahitkan terus ke hati . namun tak pernah cukup untuk dia . ak selalu fikir yang ak tidak sempurna ntok dia  . seperti perempuan itu yang dia mahu . yang tetap dia mahu tetap dalam hati itu . aku seperti sudah begitu sakit hati . terjadi lagi setiap kali . telahku bagi hati yang telah aku kunci pada dia yang pernah kata mau janji . bila aku kepungkan diri aku dia katakan "bukakan diri itu" . bila aku hunuskan pedang dia tarik dulu . dia kata dia tetap mau aku . dia tetap mau cinta aku sedangkan selama ini kubagikan berlian . kubagikan setiap apa yang ku ada . kubagikan setiap yang diminta . tetap tak sempurna .adakah ak ni brang mainan kau , bagaimana perlu aku lakukan lagi . bila pula ku ini tidak pernah memenuhi jiwanya . aku tak tau lagi . aku tak tau lagi . aku tak tau lagi katanya . mau apa ku lakukan untuk dia . janji ak ? mmg tak tertunai ? tp cmne nan janji kau seblm ni ?? bile jnji kau nk trtunai ? ak tana ungkit just peringatan bg kau .perlukah aku melutut dan meminta2? ku mahukan kau tetap di hati perlukah kau untuk pergi? . takkan ada sesiapa yang mencintai kau . seperti mana aku memegang kau . tade siapa yang bleyh menggembirakan kan hati kau melain ak . ye ak je yg bleyh bhgiakan kau . betul ta ? ak je yg bleyh buat kau tersenyum , ketawa terbahak2 , gembira trguling2 , berak terkencit2 , kecewe , sedih menonggeng2. . semuanya ak sorng je bleyh bermain dgn perasaan kau . tiada ak , kau msti sunyi . kau sedih .  jiwa kau kosong . ak tau . ak tau sebb ak mengalami nye sekarg . ak bnci perasaan ini skrg . benci benci benci . sbb ak nak hati ak sakit , hati ak luka sbb kau . ak serik perasaan ini . ak tak sedih bila kau marah tengking ak , yg ak sedih bila kau ckp apa yang ak ta pernah anggp ta pernah terlintas dlm kotak fikiran ak , kau tuduh ak fikir cmtu . kenapa ? kenapa ? sebb kisah silam ak? ak jadi marah ak jdi sedih , ak terima segala kputusan kau lepas ni . ak sayang kau wey . nak wat cmne , jika orang da ta percaya diri kita lagi , sedih mmg sedih . kita tak boleh paksa orang mcm kau paksa kucing berak kat luar yang boleh dipukul bontot dia . kau selalu kata ak seorang yg baik , klau baik semua ni takkan berlaku . kalau ak baik knpe jadi kat ak semua ni . ye ak fhm  bukan senang nk letak kepercyaan selepas apa yang berlaku berulang kali . kepercyaan kau trhadap ak msti pudar . tp perlu ingt ak bkn perempuan lain yg curang dgn kau . ak taley trima yg kau ckp kau mlas nk amik tau pasal ak lagi lepas ni ,ak sedihh aku sedih . ak perempuan aku perempuan juga ada hati dan perasaan . suatu perasaan yang mungkin senang terguris terluka tercalar terkoyak terapuh . jika salah satu nye berlaku akn gamat  la bumi kecohnya . bila ak bersendirian ak terfikir sejenak bgaimne ianya boleh berlaku , bgimane ia nya boleh berlaku . cermin diri sendiri dulu jika . adakah kita sudah cukop bhgia kan org lain. ? adakah kita ckop beri kasih sayang kat dia . setiap sudut kita kena pandang mungkin kita boleh lihat  di mne kesilapan nya.  ingt balik segala kenangan ak dan kau hati ak tersentuh , mungkin ianya akn berlaku mungkin tidak buat selama lamanya . selama beberapa tahun , bulan , minggu , hari , jam , saat kita bersama pelbagai suka duka kita lalui sama . fikir selagi boleh fikir ,jgn pernah menyesal mmbuat suatu keputusan . cri jalan yg terbaik dlm hubgn .ak cuba yg trbaik , ak cba amik hati kau kmbali . ak ingin berbaik dgn kau . tp semuanya sia2 . takkan dgn sedikit kesilapan ak bleyh jdi cmney . mungkin kau malas nak layan ak lagi . tgk muka ak pon tak nak , jijik sangat ker muke ni , muka yang selalu buat kau gembira suatu ketika dahulu :'( . kau ta pernah fikir ak byk kali trluka sebb kau . pernah ker terfikir ?ak sedar . sape je ak .where in relationship kita yg sedia dipaparkan seblm ini ?missing ? mgkin ak  tau keptusan kau , jika kau ingin bersingle , jika kau tidak tahan tidak sanggup semua ini lagi , lepaskn . . seperti kau lepaskan burung didalam sangkr :'( . kau je yang baik ! tak pernah buat silap ! dn kau je yg tak layak trima semua ni . ak takot jika ak bermain dgn perasaan kau akn trluka lagi .mgkin kau bleyh cri yg lebeyh better dari ak , yg lebih baik jaga aty kau takkkan pernah terluka seperti ak selalu lukakan aty kau , yg bleyh jaga mkn minum kau seperti ak jge seblom ni, yg bleh buat kan kau lebeyh bahagia berbanding  ak . pergi la tp sblom uh  kalau  kau jumpe org tu bawak  dtg jumpe ak dulu .  ingt seng nk jge aty kau , bukn semua org bkn calang2 org leyh jaga kau mcm ak jge .then jika kau sanggup menempuh dn ingin brsama ak , tros kan hubngn ini, jga la ak sebaik2 nya dn bimbing la ak kelaknya .ak belum rancang ape lgkah setrusnya , mgkin ak amik mase ntok semua ni . mungkin ak blom sedia lagi fikir  semua ni . ak mhukan yg baik2 . segala yg negetif tu abaikan walau dgn apa cara sekali pon , ak tana . ta sanggup . sesungguh nya ak tiada peganti di dunia ini , ak ttp ak dn takkan pernah same dgn org lain. ak hya mampu berdoa agr semuanya akan jadi baik .insyallah. jika benar dia jodoh ku YA ALLAH mohon jangn pisahkan antara ak dan dia kerana ak tidak mmpu hidup tnpa dia :'( , tp jika sebaliknya ak redha kehendakMU . mgkin ak berdosa padaMU dlm bnyk perihal .   mungkin ade hikmah ada kebaikan kelak . kasih sayang cinta ku takkan pernah berubah . 

2 comments:

Izzah Azizah said...

ade prob ea ? selesaikan dgn baik yer :)

oShi chAn said...

ok awak . tengs yew awak :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...