Thursday, November 29, 2012

cuti . . . bored ? cita ?

assalamualaikum w.b.t sang pembaca  . . 
selamat pagi MALAYSIA . . sungguh aman dipagi kan ,ayam berkokok ,  burung berkicauan , kucing mengiow , harimau mengaum . . eh2 terlebeyh sudah . kalau bleh smua bintg dalam zoo nak sebut nya .  ha ha ha . 
wah cuti cuti ni setiap pagi bangun awal , buat break1 then kemas2 rumah , mmg rutin harian la katakan . .
sepanjang cuti ni duk rumah spend time with family je , dgr lagu , msg cinta hati (oppts . . heheh )
keluar  dengan my sister sorang ni , makan tido makan tido . ternak lemak kat badan ( nty cik abg lari baru tau bru padan muke aku kan  ) ha ha ha ha . . ish tidakkkk . mne bleyh cmtu , brani dia lari aku kejar then ikat kat pokok pisang depan rumah . ha ha ha ha .  he he he . ( sori ye awak gurau2 jek ) just kiding ok . ta tau la duk rumah nak wat pe . taley bla kadang2 tu termenung sensorang , ntah apa yang aku fikirkan pun aku tak pasti . senyum sensorang lah dah macm orang giler la plak kan . fikir kan masa depan apa yang aku nk kerja . nk kawen umur brape ye ? ishh kalau nk fikir semua tu mau pening kepala ni . janji impian aku akan tercapai kelak . amin . doa2 kan la aku k . nak kate tak sihat , demam ker or penyakit nyanyok ker , ak senantiasa sihat sebab makan cukup kat rumah ni . tu yang aku suke duk rumah berbanding kat rumah sewe . hak2 . sebaik lah rumah ak dgn poli dekat , bley la aku lari2 balik rumah semata2 nak makan masakan emak . he he he . air tangan ibu kan terbaik . he he he  . ada2 je ak ni kan . padehal lapo tu .  aaahh peduli ape , ade ak kesah . . ha ha ha ha . . 
tengok movie da bosan , nk hang out plak pulus tade . ha ha ha . nk kowek mana ni . kan senang kalau dah bekerja , tayah nak mintak2 duet kat emak laa kat kakak la , dah ade duit sendiri kan besh nak beli ape semua dapat . . tp tak de la sampi nk membazir2 . eh2 yeker ? yeker ? ha ha ha ha . insyallah . membazir kan amalan syaiton . tamao2 berdosa . ha ha ah ha . 
jiran rumah sebelah aku ni nk kawen plak . ishh tetibe jealous plak . ha ha ha . yewla dyeong dah ade kerjaya so bleh la kawen , ak ni apee pon tade lagi , kalau roti kering ade la . ha ha ha . okey sabar k kin , mase hang akan tiba nanti . .h e h e h eh e . aku percaya nasib aku tak de la seteruk mana pon , just kalau aku usaha lebih lagi mungkin aku akan jadi orang yang berjaya , tu laa ak sebenranye ade penyakit . penyakit yang tiada penawarnya . hah ? ? ? penyakit pe ar ? ? risau ta risau ta , penyakit KEMALASAN yang terlampau . . ish bukan penyakit yang cucuk2 jarum tu then tiup2 plstik  , nauzubillah dijauhkan ok . . he he eh . MALAS , tu la penyakit aku semuanya nak bergantung kat orang lain , cmne ni eak ? dari kecik memang aku dimanjakan , almklum la anak bongsu . .ehhh anak bongsu pon tak semua bende dapat ok . orang2 lain selalu beruntung2 ckp anak bongsu besh la ape la , ni aku nk btul kan permikiran korang2 oke . . susah jugak jadi anak bongsu tau , tak di nafikan kasih sayang terlebih tapi semuanya mengharapkan yang terbaik , ak ni dah la malas , nk dapat terbaik cmne kan . ha ha ha . bab2 akademik mungkin tak dapat dibangkan cm akk aku , tp kalau bab koku sukan tu ha ha ha leyh dibanga bangakan , sebb ak minat bersukan , time start sekolah rendah lagi aku dah aktif sukan sampai la sekolah menengah , so tiada siapa yang boleh menghalang aku . .dulu aku kurus tau gelap lagi cm kulit terbakar . ha ha ha ha  . gelap2 hitam2 pon ramai  orang minat , haaaaa tu yg penting . ish malu la , tu semua cinta monyet . ha ha ha . .setiap pagi isnin perhimpunan mang muke aku je naik pentas amik sijil . ha ha ha . bangga tak ? dulu mang ak aktif tapi sekarang badan dah gemok tak larat dah nk bersukan , salah satu faktor lagi yang yang tidak bersetuju aku aktif sukan , aku hanya mengikut sahaja perintah keluarga aku , yela mak gtau aku sebelum arwah ayah meninggal ayah pesan kat emak yang tidak bg aku aktif . . aku pon cm dah patah hati , ntah la kadang2 aku jeaolus member2 aku yg aktif sport . yela besh tau ley melancong negeri orang , dulu dah puas aku melancong . .ha ha ha . . memang macam2 pengalaman .
berbalik kepada cita cita aku , hmm jap2 nak fikir bile ak dah besar nak jadi ape ea ,
bleyh plak cmtu kan, skrunk ney ta besa lagi ker bak kate kakak ak dah macam dugong dah .prasan kecik plak   ha ha ha ha . teringat lak zaman kecik2 bile cikgu tanye cita2 mcm2 nak jadi , nk jadi ni la jadi tu la . hahaha men2 jek kan , tp dulu aku tringin nak jadi arkitek atau pon astronomi , sebb nye ak suke melukis , yupt dulu aku suke melukis siap berangan2 time lukis tu , ada buku taw konon nk wat koleksi . ha ha ah . skrunk ntah mane tah buku tu . silap2 dah kne bako nan emok den gara2 menyemak dalam drawer . jenis suke mngemas lak dulu kan . hehehe
yang astronomi tu aku tak pasti sebb ape ak nk jadi . ha ha ha . mungkin angan2 aku nak g ke bulan ke angkasa lepas . . mustahil kan . ha ha ha ha .  mimpi je la kin . 
naik jek sekolah menengah nk jadi cikgu sukan plak sbb mcm besh jek cikgu boleh marah2 bleh cuti lame kalau time cuti skolah ,t ley spend nan family . lagi satu aku kan minat bersukan , lau dapat cikgu sukan best la , itu impian ak . ingat kan aku boleh truskan cita2 aku tu , ak pindah sekolah teknik . . urghhhhh . . ta suka ta suka . . ak paling sadis berpisah nan kawan2 ak , cmne la aku kat sekolah baru t kan . mang tak dinafikan mula mula mmg bosan dan ak berharap dapat tukar skolah balik . . makkkk nk pindah , cm bese la seminggu orientasi , bagai nk gile . haha .tension semua ade . sebaek laaa ak ade member dak sport satu klz nan ak lak uh , lege skit . .ak still dengan hoki , bola jaring nan bola baling , semua ak rembat . naik pentas lagi . ha ha ha , mang terkenal la kejap . tu yang ak suke . ha ha ah ha . time dah skolah teknik ak dah pikir ak kne tukar cita2 aku , taley fikir sama ada aku nk truskan tak coz ak , ishh ak paling tak suke eletrik2 neyh , tu la dulu tanak buat pilihan sendiri , mungkin aku tersilap langkah . semuanya family yang tentukan . salah aku , kalau tak sekarg ni msti ak dah bolh capai cita2 aku kan , sekarg ak da ta fikir ape cita2 ak , ak nk jadi pe kelak pon ta tau . orang lain berlumbe lube nak kejar cita masing2 walhal ak terpinga pinga . . yang penting habis poli ni ak nk tukar kos . ha ha ha ha . tapi orang kata sayang sebb kau da ade basic , tp nak wat cmne aku  mang tak MINAT TAK MINAT TAK MINAT semua ni , tapi kalau da rezki ak nk wat cmne kan , redha je . mungkin ak akan teruskan cita2 ak tok jadi cikgu sukan , hmmm . . insyallah . tp ak kne start dari mula , urghhhh nampak tak ak bazir mase kat sini . kalau dulu aku dah dapat kos aku tu kan senag, setengah tapak aku dah ade da . apepon aku bersyukur sekarang ni , ak hanaya mampu berdoa  agar rezki aku lebih baik kelak . aminn . .
k laa time to cooking . nk masak pe ye rini ? ade suggest ta ? ha ha ha ha ha  . .






No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...